MUDr. Ondřej Sobotka
20.10.2022

Pokud zvažujete přechod na online objednávání, pohlídejte si, aby systém zvládl tyto 4 typy požadavků. Díky tomu se vyhnete typickým problémům.

Online objednávání v ordinaci: výhody a úskalí

Během covidu se v ordinacích stalo standardem objednávání na konkrétní termín. Zároveň s tím lékařům a sestrám přibyla spousta práce. Jedním z možných řešení je online objednávání. Jeho výhody a nevýhody probral na webináři MUDr. Ondřej Sobotka.

Z online objednávání má řada lékařů obavy. „Objednávám pacienty telefonicky. Kdyby se mohli sami objednávat online, bojím se, že v tom bude chaos,” zmínila na webináři jedna z účastnic.

Online objednávání navíc vždy nemusí fungovat správně. „Původně jsem používal objednávkový systém, který byl součástí mého ambulantního softwaru. Po čase jsem ho musel vypnout. Selhal, pacienti se v něm nebyli schopni objednat správně,“ zmínil MUDr. Sobotka svoje vlastní zkušenosti.

Další typickou obavou je, že pacienti zablokují termíny a ordinaci už nezbude čas na prevence.

Ačkoliv může být některé online objednávání problematické, zůstat u telefonu není řešením. „Je to příliš časově náročné. Z mé zkušenosti nejvíc zdržuje identifikace pacienta, hledání vhodného termínu a pak také změny termínů,“ uvedl MUDr. Sobotka.

Jak ale telefonické objednávání nahradit a přitom se vyvarovat naplnění obav, které jsme zmínili v úvodu? Právě toto téma MUDr. Sobotka detailně rozebral. 

TIP: Nestihli jste webinář živě? Napište nám na podpora@sestraemmy.cz a zdarma vám pošleme celý záznam.

3 základní způsoby objednávání

Pokud přemýšlíte o tom, jak objednávání zefektivnit, musíte vzít v úvahu, že každý pacientský požadavek není stejný. Aby váš objednávkový systém fungoval, musí se vypořádat se 4 základními typy požadavků.

  1. typ: očkování proti tetanu
  • Jasně definovaný požadavek.
  • Jasně definovaná délka zákroku.
  • Není co zkazit.
  • Do této skupiny patří i např. vyšetření kvůli řidičskému průkazu, těhotenská prohlídka, kontrola diabetika.
  1. typ: posudek do práce
  • Mám dostatek informací pro objednání?
  • Přes telefon nevidím žádost od zaměstnavatele.
  • Umožňuje rezervační systém vložit přílohu?
  • Do této skupiny patří i prevence, předoperační vyšetření a další.
  1. typ: akutní onemocnění
  • Mám na to prostor? Nejsou už termíny obsazené?
  • Mám dostatek informací?
  • Je to urgentní?
  • Budu to řešit distančně, nebo prezenčně?
  1. typ: hromadné objednání
  • Očkovací kampaň, prevence (pediatři).
  • Oslovení sms, e-mailem.
  • Spustí to lavinu telefonování.

MUDr. Sobotka porovnal, jak se tyto požadavky řeší při různých způsobech objednávání:

  • Styl kadeřnictví – telefonické objednávání
  • Styl pneuservis – „hloupý“ online systém (tj. příliš jednoduchý, aby pokryl potřeby ordinace)
  • Styl moderní ordinace – chytrý online systém Emmy

Online objednávání je už dnes dobře realizovatelné. Je levné, stále dostupné a chytré,” uzavřel MUDr. Sobotka.

Zhlédněte zdarma celý webinář

Cítíte, že telefonické objednávání už není udržitelné a chcete přejít na online objednávání? Ale zároveň nechcete nic podcenit a potřebujete, aby fungovalo na první dobrou?

Podívejte se na celý webinář. Získáte přehled v problematice a prakticky uvidíte, jak se 4 různé typové požadavky řeší v softwaru Emmy, který slouží k automatizaci rutinní komunikace mezi ordinací a pacienty.

Také se dozvíte odpovědi na následující otázky:

  • Jak online objednávání zvládají senioři?
  • Jak je online objednávání náročné na nastavení?
  • Jak online objednávání funguje při zastupování během dovolených?

Napište nám na podpora@sestraemmy.cz a pošleme vám zdarma záznam.

Zpět na výpis článků